Toernooien en evenementen

OTC kent een aantal jaarlijkse terugkerende toernooien en evenementen.

Midwintertoernooi (januari/februari)
Het midwintertoernooi vindt plaats op een zaterdagavond, eind januari of begin februari, op de binnenbanen van Dekker in Warmond of Zoetermeer. Tijdens het midwintertoernooi worden uitsluitend dubbels gespeeld. Het toernooi is voor alle OTC seniorleden, iedereen wordt op eigen speelsterkte ingedeeld in een poule en speelt iedere partij met een andere partner. Het toernooi is bedoeld om de winter te breken met iets dat alleen maar met tennis en gezelligheid te maken heeft.

Paaseitjestoernooi (jeugd) (Goede Vrijdag)
Op Goede Vrijdag vindt het traditionele Paaseitjestoernooi voor basisscholieren plaats. Een gezellige combinatie van paaseieren zoeken èn lekker tennis. Voor de Tenniskids worden tennisspelletjes georganiseerd en ze kunnen rally's spelen met oudere kinderen. Voor de oudere jeugd wordt een clinic georganiseerd, inclusief wedstrijdjes. Vriendjes/vriendinnetjes die (nog) niet spelen bij OTC zijn van harte welkom. Nieuwe jeugdleden die net zijn begonnen met tennis kunnen ook meteen meedoen!

Dames Dubbel toernooi (juni)
Jaarlijks wordt op een vrijdagochtend in juni het dames dubbeltoernooi gespeeld waarbij gestreden wordt om het winnen van de Ange Willinge beker. Het dames dubbeltoernooi is bedoeld voor alle dames van OTC; speelsterkte speelt geen rol, iedereen kan de beker winnen. Gezellig tennissen met na afloop een welverdiende lunch.

OTC Onderlinge (juni)
De OTC Onderlinge wedstrijden zijn de clubkampioenschappen waarbij iedereen zich kan inschrijven voor single, dubbel en/of gemengd dubbel. De OTC Onderlinge vindt over het algemeen half juni plaats. Er wordt op alle niveaus gespeeld en iedere deelnemer speelt per onderdeel tenminste twee wedstrijden. Een leuke manier om eens tegen anderen van OTC te tennissen. De OTC Onderlinge wordt ook voor de jeugd georganiseerd.

OTC Open (juli)
Het OTC Open is een open toernooi waaraan naast veel OTC leden ook veel tennissers uit de Haagse regio deelnemen. Een toernooi waarbij ook deelnemers met een lage speelsterkte elkaar treffen en waar ieder jaar weer een hele goede sfeer hangt. Een mooi moment om op OTC te tennissen en/of er naar mooie wedstrijden te kijken. Het OTC Open toernooi staat in week 28 op de toernooikalender van de KNLTB.

Familietoernooi (augustus/september)
Vlak na de zomervakantie vindt jaarlijks op twee zondagen het familietoernooi plaats. Tijdens het familietoernooi spelen leden van OTC met een familielid, die geen lid van OTC hoeft te zijn. Het toernooi wordt over twee dagen gespeeld, de ene dag de dubbels en de andere dag de gemengd dubbels. Een toernooi waaraan jong en oud mee kan doen.

Echtparentoernooi (september)
In september staat het echtparentoernooi op de agenda. Tijdens die gezellige toernooi strijden (echt)paren in verschillende poules om de winst, waarbij de winnaars als beloning het toernooi van het daarop volgende jaar mogen organiseren.

OTC Golftoernooi (september)
De oorsprong van OTC ligt bij de edele golfsport. Daarom wordt sinds het lustrumjaar 2014 jaarlijks het OTC Oranje Golf Toernooi georganiseerd op de Rijswijkse Golfclub. Tijdens het OTC Golf Toernooi wordt Texas Scramble 'OTC Style' gespeeld. Het toernooi staat open voor ieder OTC lid met een golf diploma.

Dierendagtoernooi (jeugd) (oktober)
Begin oktober organiseert de Jeugdcommissie samen met de trainers een toernooitje voor de jongste kinderen: voor de Tenniskids van 5-7 jaar en voor de Jeugdleden van 8-9 jaar! Omdat het Dierendag is mogen de kinderen in hun fraaiste dierenoutfits komen meedoen. Wel tennisschoenen aantrekken.

Halloweentoernooi (jeugd) (oktober)
Eind oktober betekent Halloween! Tijdens het Halloweentoernooi (namiddag/begin avond) wordt voor basisscholieren en Tenniskids een griezelig potje tennis georganiseerd. Vriendjes/vriendinnetjes zijn ook welkom. Kom verkleed in je griezeligste kleren of neem je (zelfgemaakte) lampion mee: er zijn prijzen!
Voor de ouders langs de baan is er soep en glühwein verkrijgbaar.

Kerstborrel (december)
Sinds er op het OTC het hele jaar getennist wordt, wordt het jaar afgesloten met een gezellige kerstborrel in het mooie clubhuis.